Associació jubilats
d'ajuda al menor

A Dénia d'excursió

Dimarts 7 de desembre vam passar el dia a Dénia una bona  colla de xiquets, xiquetes i mestres jubilats. Abans, però, vam visitar la fàbrica ROLSER, empresa generosa que organitza i sufraga aquesta eixida. Allí vam ser rebuts per Malva Ordiñaga, responsable de comunicació, i pel president de l’empresa, Joan Fornés, qui va fer entrega a AJUDA’M de 4 tauletes digitals. Malva ens va mostrar les diferents seccions de l’empresa i vam tenir la impressió d’haver conegut com funciona una fàbrica modèlica. Unes quantes fotos i cap a Dénia falta gent!

Ben esmorzats i ben engronsats en el parc infantil de La Via, vam començar la visita al museu del joguet de Dénia. Quina quantitat de joguines que es produïen en aquesta ciutat en el segle passat. Vam veure cotxes de llanda, carrets, tricicles, bicicletes, cuines, escuradetes, vaixells, nines i un llarg etcètera. Al principi eren de llanda i després de fusta. I sense plàstic!

Xino-xano vam caminar fins el port de Dénia per visitar el Museu de la Mar. Josep Ahuir ens va mostrar àmfores romanes i gregues, àncores, maquetes de vaixells, restes de naufragis... I un cabina de capità de vaixell noveta de trinca!

Cansats de tanta cultura, vam passejar pel port fins arribar a l’estació marítima. I allí vam barrejar jocs i mar! Després d’un  dinar abundant en una terrassa assolellada, vam agafar l’autobús de tornada a Pedreguer.

Necessitàvem eixir de l’escoleta. Necessitàvem veure’ns a l’aire lliure. Necessitàvem mirar un altre paisatge.

“Hem de fer més eixides” va ser la valoració final.